Jaarverslag voetbalvereniging Hulsel, seizoen 2017 – 2018

Evenals voorgaande jaren worden hierbij de belangrijkste momenten van het afgelopen seizoen op een rijtje gezet.

Ons eerste elftal is de competitie begonnen met een nieuwe trainer voor de groep, Bladelnaar Joris Tuns zal v.v. Hulsel het komende seizoen onder zijn hoede hebben. En er zal een nieuw gezicht langs de lijn gaan razen, te weten Danny van Herk die Jos van Rooij opvolgt als grensrechter.

Zoals we voorgaande jaren vaker gezien hebben, kende het eerste een stroeve start van de bekercompetitie (mede ingegeven door de vakantieperiode). Na de winnende derby tegen SDO `39 op de eerste competitiedag, werden er de eerste wedstrijden niet veel punten meer behaald. Vanaf eind oktober keerde het tij en werden de restende wedstrijden voor de winterstop bijna allemaal in winst omgezet.

Mede door een lange winterstop duurde het een poos voordat de punten in de tweede competitiehelft pas echt binnen stroomden. Hulsel 1 heeft helaas niet mee kunnen doen om het kampioenschap, maar is een mooie subtopper geweest. Vermeldingswaardig is de hoeveelheid doelpinten die Tom Roest en Stef Roijmans samen geproduceerd hebben, samen 50 in de competitie.

Bij Hulsel 2 hebben we Wim Roest bereid gevonden om Albert Schellekens op te volgen. Hulsel 2 begon goed aan het nieuwe seizoen en gingen ook eenvoudig door in de bekercompetitie, die voor hun overigens pas eindigde in december. Evenals het eerste elftal eindigde het tweede elftal in de subtop van de competitie.

Bij de lagere elftallen is er eenzelfde beeld als bij de selectie-elftallen. Er werd even regelmatig gewonnen als verloren. Ook het 3e, 4e en 5e elftal hebben zich niet kunnen mengen in de kampioensrace, maar waren zeker niet de lelijke eendjes van de competities. De elftallen eindigden daarom ook allemaal in de middenmoot, wat gewoon goed te noemen is. De aanvang van het seizoen was dit jaar voor het eerst verplaatst naar eind september. Dit resulteerde in een competitieslot op de laatste zondag in mei en veel inhaalwedstrijden door de week.

De ledenaantallen voor het nieuwe seizoen zijn op het moment van schrijven nog niet bekend. Omdat het vooral de tweede seizoenshelft passen en meten was met de elftallen, zullen we voor komend seizoen zeer waarschijnlijk 1 team minder gaan inschrijven bij de KNVB.

Tot slot heeft het bestuur dit seizoen nog de bekende zaken behartigd als vertegenwoordiging op recepties, jubilea, het bijwonen van vergaderingen en het houden van bestuursvergaderingen. Ook het vermelden van de goed georganiseerde edities van het pingeltoernooi en het Brastoernooi mogen we niet vergeten.

Namens het bestuur wil ik iedereen bedanken die zich op welke wijze dan ook heeft ingezet voor de vereniging. Wij hopen dat het komende seizoen weer succesvol mag zijn. Het bestuur heeft er alle vertrouwen in en hoopt wederom op jullie medewerking.

Gerben van der Heijden
Secretaris VV Hulsel